Dylan Haegens is 'Sintfluencer' voor Lidl in Nieuwe Sinterklaas-campagne

Lidl brengt deze Sint-periode een speelse en grootschalige Sinterklaas-campagne op de markt, waarin influencer Dylan Haegens de rol van 'Sintfluencer' vervult. Met zijn enorme online bereik, dat meerdere generaties aantrekt, is Haegens de ideale kandidaat om het uitgebreide speelgoedassortiment van Lidl onder de aandacht te brengen. Lidl’s marketingteam, samen met reclamebureau Alfred, wil hiermee het imago van de supermarkt als verrassende plek voor kwalitatief speelgoed van grote merken versterken.
Bij Lidl liggen dit jaar bekende speelgoedmerken als Lego, Barbie en Marvel in de schappen, een primeur voor veel consumenten. “De meeste mensen denken niet direct aan Lidl voor speelgoed van pakjesavondwaardige kwaliteit,” zegt head of marketing Laura Klaver. “Daarom benadrukken we met deze campagne dat je bij Lidl speelgoed van grote merken tegen scherpe prijzen kunt vinden.”
De campagne bestaat uit een reeks tv-commercials en online video’s waarin Haegens, als een van de 'hulpsinterklazen', op een humoristische manier speelgoed promoot. Op zijn YouTube-kanaal is een speciale video te zien waarin hij de ‘Top-10 Sinterklaas-irritaties’ behandelt. Daarnaast deelt hij een cadeautips-video, beide in samenwerking met Lidl.
Aldwin van Pareren van OnSocial, het social-label van Alfred, legt de keuze voor Haegens uit: “De kinderen die spelen met Lidl-speelgoed zijn vooral te vinden op TikTok en YouTube, terwijl hun ouders actief zijn op Instagram. Haegens heeft miljoenen volgers en bereikt daarmee kinderen en ouders – en zelfs Gen Z'ers die met zijn video’s zijn opgegroeid. Hij verbindt bijna alle generaties.”
Met deze strategische campagne versterkt Lidl zijn positie in het speelgoedschap, waarbij humor, herkenning en een breed publiek centraal staan.