L’Oréal Benelux kiest voor nieuwe influencermarketingpartners

Vanaf 1 januari 2026 gaat L’Oréal Benelux voor zijn influencermarketingactiviteiten samenwerken met Samy Road, in samenwerking met Team5PM. Deze keuze volgt op een recente pitchronde binnen de Benelux, zo blijkt uit meerdere bronnen.
Samy Road, een internationaal opererend bureau gespecialiseerd in influencermarketing, is momenteel nog niet actief in de Benelux. Om die reden wordt samengewerkt met Team5PM, een bureau dat onder andere in Amsterdam is gevestigd en ervaring heeft met content en performance-gedreven campagnes.
Tot eind 2025 werkt L’Oréal Benelux nog samen met Scooperz, dat sinds april 2023 verantwoordelijk was voor de influencerstrategie van het cosmeticamerk. De aankomende overgang betekent dat betrokken influencers en hun vertegenwoordigers tijdig worden geïnformeerd over de wijziging van bureau.
Binnen de Benelux werkt L’Oréal met een groot netwerk van influencers, waarbij het jaarlijkse budget naar verluidt rond de 10 miljoen euro ligt. Het grootste deel daarvan wordt direct geïnvesteerd in de samenwerking met de content creators zelf.
Eerder, in februari 2025, werd Samy Road al geselecteerd als partner voor influencermarketing van L’Oréal in Italië.
L’Oréal, wereldwijd actief in meer dan 150 landen en bekend van meer dan 37 merken, behaalde in 2024 een wereldwijde omzet van 43,5 miljard euro. Daarvan werd 14,2 miljard gerealiseerd in Europa. Binnen de organisatie geldt een internationale gedragscode voor influencers, waarin onder meer transparantie en merkintegriteit centraal staan.