We Are Era breidt uit in de Benelux met overname van influencerbureau New Kith

Het Europese mediabedrijf We Are Era, actief binnen de snelgroeiende creator economy, heeft het Nederlandse-Belgische influencer agency New Kith overgenomen. Daarmee verstevigt ERA zijn positie op de Benelux-markt.
Hoewel er geen financiële details zijn gedeeld, is duidelijk dat deze strategische overname past binnen ERA’s bredere missie: creators op lokaal niveau beter ondersteunen en internationale merken helpen om relevanter te zijn in lokale communities.
New Kith vertegenwoordigt een diverse groep makers: van social influencers en artiesten tot tv-gezichten, modellen en sporters. Bekende namen binnen het New Kith-netwerk zijn onder andere Joshua Nolet, A Twisted Chef, Lynn van den Broeck en Olga Leyers. Dankzij de overname verwelkomt ERA ook nieuwe talenten zoals Yuki Kempees, Nina Warink en Typhoon in hun portfolio.
Met kantoren in zowel Amsterdam als Antwerpen en een compact team, voegt New Kith lokale kennis en connecties toe aan het bredere Europese netwerk van ERA – dat onderdeel is van de RTL Group.
Volgens Ruben Stuurman, managing director van We Are Era Nederland, is deze stap een logische uitbreiding:
“We helpen merken om écht aan te sluiten bij de cultuur van de community die ze willen bereiken. Dat doen we door lokale inzichten te combineren met Europese schaal en expertise.”
Ook Twan Elfers, medeoprichter van New Kith, ziet de meerwaarde:
“Dankzij de samenwerking met ERA krijgen we toegang tot een robuuste infrastructuur op het gebied van legal, finance en data. Zo kunnen wij ons volledig focussen op het ontwikkelen van onze talenten.”
De overname past in een bredere trend: steeds meer mediabedrijven zetten in op het bouwen van ecosystemen rondom creators. Eerder nam ERA in Duitsland al het digitale bureau Social Match over, en investeerde het in de populaire Kings League Germany – een voetbalconcept geïnitieerd door Gerard Piqué en prominente influencers.